Хрест посеред Великого Посту відкриває «друге дихання» для продовження духовного подвигу
У всіх православних храмах у Третю Неділю Великого посту відбувається чудове дійство – виніс Хреста для загального поклоніння та вшанування. Блага вість про Хрест та поклоніння Чесному Древу Господню надихає нас на терпіння за прикладом Господа та нагадує про близьке свято Воскресіння Христового. Для цього у піснеснівах цієї неділі страждання Спасителя зображуються разом із радісним прославленням Воскресіння.
Протягом Хрестопоклонної седмиці, ті із християн, хто ніс подвиг посту до цього дня, мають можливість не стільки перепочити посередині пасхального шляху, скільки набратися більше духовних сил для урочистого завершення свого почину. Ті ж, хто не ніс послуху церковного посту, дістає стимул розпочати своє діяння заради духовного оздоровлення через смирення тіла і духу.
Традиція виносити зображення Хреста Господнього для поклоніння у Третю Неділю Великого Посту досить древня. Святитель Іоанн Златоуст виголошував проповіді у цей день, у яких говорив, що до нас повертається щорічний світлий день, седмиця середини посту, протягом якого через поклоніння Хресту ми стаємо мужнішими і більш готовими нести пост (Слово 68). Святитель Софроній Ієрусалимський у VII столітті говорив, що поклоніння Чесному Хресту Господньому допомагає нам проходити поприще посту та відволікає наш розум від пустих та ганебних думок. У своїх бесідах Феодор Студит (ІХ століття)уже говорить про Хрестопоклонну неділю як про древнє свято.
У апостольському читанні у неділю хрестопоклонну (Євр. 4:14 – 5:6) Церква нас завіряє, що кожному із нас допомагає нести свій хрест Ісус Христос, який і Сам страждав, а отже, знає як важко нести хрест до кінця. У Євангельському читанні ж апостол Марк (Мк. 8:34 – 9:1) передає нам слова Спасителя про те, щоб не відкидати свій хрест, а приймати його та слідувати за Христом.
Отже, Хрестопоклонна Неділя посеред Великого Посту – це подарунок від Матері Церкви своїм вірним чадам - і тим, хто постився весь цей час, і тим, хто збуджений поклонінням Хресту Христову, почне свій подвиг тільки зараз.
Протягом Хрестопоклонної седмиці, ті із християн, хто ніс подвиг посту до цього дня, мають можливість не стільки перепочити посередині пасхального шляху, скільки набратися більше духовних сил для урочистого завершення свого почину. Ті ж, хто не ніс послуху церковного посту, дістає стимул розпочати своє діяння заради духовного оздоровлення через смирення тіла і духу.
Традиція виносити зображення Хреста Господнього для поклоніння у Третю Неділю Великого Посту досить древня. Святитель Іоанн Златоуст виголошував проповіді у цей день, у яких говорив, що до нас повертається щорічний світлий день, седмиця середини посту, протягом якого через поклоніння Хресту ми стаємо мужнішими і більш готовими нести пост (Слово 68). Святитель Софроній Ієрусалимський у VII столітті говорив, що поклоніння Чесному Хресту Господньому допомагає нам проходити поприще посту та відволікає наш розум від пустих та ганебних думок. У своїх бесідах Феодор Студит (ІХ століття)уже говорить про Хрестопоклонну неділю як про древнє свято.
У апостольському читанні у неділю хрестопоклонну (Євр. 4:14 – 5:6) Церква нас завіряє, що кожному із нас допомагає нести свій хрест Ісус Христос, який і Сам страждав, а отже, знає як важко нести хрест до кінця. У Євангельському читанні ж апостол Марк (Мк. 8:34 – 9:1) передає нам слова Спасителя про те, щоб не відкидати свій хрест, а приймати його та слідувати за Христом.
Отже, Хрестопоклонна Неділя посеред Великого Посту – це подарунок від Матері Церкви своїм вірним чадам - і тим, хто постився весь цей час, і тим, хто збуджений поклонінням Хресту Христову, почне свій подвиг тільки зараз.

Коментарі
Дописати коментар